previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Συνέντευξη του σκηνοθέτη Γιώργου Λιβανού – Ένας ονειροπόλος προγραμματιστής; |

Συνέντευξη του σκηνοθέτη Γιώργου Λιβανού – Ένας ονειροπόλος προγραμματιστής;

Γνώρισα τον Γιάννη Λιβανό στις πρόβες του έργου “Όταν ο Ρήγας συνάντησε τον Μότσαρτ”. Η πρόβα ήταν σε εξωτερικό χώρο στην Φωκίωνος Νέγρη στην Κυψέλη.

Βρήκα έναν χαμογελαστό άνθρωπο, για τον οποίον νιώθει κανείς ότι ακόμα και στο πάρκο σε υποδέχεται στον χώρο του, αμέσως λοιπόν αισθάνεσαι άνετα.

Ένας σκηνοθέτης νέας γενιάς με μεγάλη παρουσία εδώ και χρόνια στο θέατρο και η αίσθηση ότι έχουμε να περιμένουμε πολλά ακόμα από αυτόν, μας κάνει να αισθανόμαστε πιο αισιόδοξοι. Θα ήθελα να τον γνωρίσουμε για άλλη μια φορά κάτω από διαφορετικές συνθήκες όπως είναι οι σημερινές. Αυτό που διαπίστωσα είναι ότι είναι “διαχρονικός” και “ονειροπόλος” ένας τέλειος συνδυασμός για έναν άνθρωπο της τέχνης αλλά και της δημιουργίας όπως είναι ο Γιώργος Λιβανός.

 

Κ.Κ. Έχετε δώσει δείγματα εξαιρετικής δουλειάς στο θέατρο. Είστε ένας από τους ονειροπόλους καλλιτέχνες; Ή είστε πραγματιστής, με την έννοια κάνω ότι θεωρώ σίγουρο;

Γ.Λ. Είμαι ένας ονειροπόλος προγραμματιστής! Αστειεύομαι. Πάντα οδηγούμαι στις αποφάσεις και τις επιλογές μου με γνώμονα μόνο την καλλιτεχνική πλευρά των πραγμάτων. Είναι γνωστό πως δεν φείδομαι κόπου και χρημάτων – καμιά φορά φτάνω σε οριακό σημείο και τα δύο για να επιτύχω το ιδεατό αποτέλεσμα. Δεν ακολούθησα ποτέ την σιγουριά του εύκολου δρόμου, για παράδειγμα επανάληψη πετυχημένης συνταγής, αλλά επιλέγω πάντα ότι με ερεθίζει καλλιτεχνικά. Είμαι όμως ακριβής και συνεπής στον προγραμματισμό όσων αποφασίζω σε επίπεδο εμμονής για να μην “πετάγομαι” εκτός. Σε αυτό με βοήθησε πολύ ότι ήμουν οργάνωση παραγωγής βοηθός σκηνοθέτη σε σημαντικές παραγωγές δίπλα σε σημαντικούς δασκάλους.

 

 

Κ.Κ. Αυτό το φθινόπωρο οι φίλοι του θεάτρου και της τέχνης θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μία παράσταση που θα έχει σαν αντικείμενο μια φανταστική συνάντηση ενός πολιτικού επαναστάτη του Ρήγα Φεραίου με τον παγκοσμίως γνωστό μουσικό Μότσαρτ. Τα κείμενα είναι του εξαιρετικού Γιάννη Σολδάτου. Πέστε μας τι είναι αυτό που σας προέτρεψε να το ανεβάστε στο σανίδι;

Γ.Λ. Ήταν από μια προτροπή της εκλεκτής μου φίλης κ. Μαίρης Βιδάλη να στείλουμε οι Θεατρίνων Θεατές στην Περιφέρεια ένα έργο με θέμα το Ρήγα Φεραίο. Το έργο και η πρόταση άρεσε και συμμετέχουμε στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση. Είναι κατ’ ουσία ένα δραματικό vaudeville musical (* είδος με το οποίο η ομάδα μας καταπιάνεται χρόνια, δύσκολο κι απαιτητικό) και από τη μια ο Γιάννης έφτιαξε ένα έργο αλήθειας με ιστορικές ακρίβειες για τους Ήρωές μας, την Επανάσταση και τη διαχρονική ανάγκη του Έλληνα για ελευθερία δημιουργία και ανάπτυξη και από την άλλη δεκάδες συνδημιουργοί εργαστήκαμε για μήνες ειρηνικά για ένα φιλόδοξο και ιδιαίτερο αποτέλεσμα. 11 ηθοποιοί επί σκηνής, σκευή φροντισμένη (* κοστούμια – κοστούμια από την κορυφαία Δέσποινα Βολίδη) ο Σίμωνας Πάτροκλος φρόντισε την κινησιολογία, μεράκι και στοχεύουμε και πάλι στο καλύτερο!

 

 

Κ.Κ. Είναι μία παράσταση που την δουλεύετε αρκετό καιρό, έχετε υπέροχους συνεργάτες μπορείτε να μας μιλήσετε για τοteamτων ηθοποιών “ΘΕΤΡΙΝΩΝ ΘΕΑΤΕΣ” που απ’ ότι φαίνεται σας ακολουθούν πάντα και εσείς αυτούς.

Γ.Λ. Υπάρχουν σταθεροί συνεργάτες που αποτελούν την ομάδα ανάμεσά τους και ηθοποιοί (Ιμπροχώρη, Σολδάτος, Χατζηγεωργίου, Τσιώμου, Μιρόν, Μπεράτη, Βολίδη, Τσιλίκης, Πατροκλος) και κάθε φορά συμπληρώνεται η διανομή από συντελεστές που απαιτούνται. Επιλέγω κυρίως ηθοποιούς τους οποίους γνωρίζω κι έχω συνεργαστεί γιατί έχω αναπτύξει κατ’ αρχήν κώδικες επικοινωνίας, αλλά και έχουν εντρυφήσει στον απαιτητικό τρόπο δουλειάς μου. Στην φετινή παραγωγή χαιρετίζουμε την πρώτη συνεργασία με την ομάδα της Πέπης Οικονομοπούλου που αφήνει προς στιγμήν τον ‘’Καθρέφτη’’ της για να ‘ναι μαζί μας, του Νίκου Αβαγιανού, φίλου από τα παλιά και της Έφης Βενιανάκη. Τρεις γεροί νέοι άσσοι για την παράσταση.

Είναι χαρά και τιμή να δουλεύεις με άξιους συνεργάτες που η αμοιβαία εκτίμηση διευκολύνει το αποτέλεσμα.

 

 

Κ.Κ. Ο προηγούμενος χειμώνας μας στέρησε το θέατρο, εσείς θεωρήσατε ότι “σταμάτησε ο χρόνος” ή για σας η δημιουργία δεν σταματά ποτέ, έστω και χωρίς θεατές;

Γ.Λ. Σταμάτησε και μάλιστα παραμονές πρεμιέρας. Έτσι το πολυπόθητο και πολυσυζητημένο ‘’Πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέυ’’ στην εκδοχή του Osborne, σταμάτησε λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα και βγήκε μόνο live on demand. Φέτος με το καλό θα το μοιραστούμε με τους αγαπημένους θεατές. Φυσικά όλο το διάστημα του εγκλεισμού προετοίμαζα τα επόμενα βήματα, δε μπορούσα να μείνω άπραγος και για πρώτη φορά ξεκουράστηκα. Ίσως περισσότερο από όσο αντέχω. Η αλήθεια είναι ότι το ότι ο Ντόριαν Γκρέυ δεν εκτέθηκε άμεσα στο κοινό μου δημιούργησε μια μίνι κατάθλιψη.

Την ξεπέρασα τώρα με τις πρόβες του Ρήγα. Όλα καλά λοιπόν!

 

 

Κ.Κ. Το θέατρο STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ είναι ένα δικό σας δημιούργημα. Θα ήθελα να μου πείτε τι μπορούμε να περιμένουμε την επόμενη σεζόν από εσάς και τους συνεργάτες σας στο Θέατρο STUDIO ΚΥΨΕΛΗΣ

Γ.Λ. Κατ’ αρχήν σε περιορισμένες παραστάσεις το ‘’Όταν Ρήγας συνάντησε το Μότσαρτ’’. Έπειτα την ολοκλήρωση του εξαιρετικά φιλόδοξου ‘’Πορτραίτου του Ντόριαν Γκρέυ’’ στην εκδοχή του Osborne, την επανάληψη του ‘’hit Victims’’ και τη νέα παραγωγή με το έργο του Γιάννη Σολδάτου, ‘’Ο γλάρος έφυγε με το λεωφορείο’’. Θα φιλοξενηθεί ακόμα το ‘’Μήλο’’ του Γιάννη Τσιώμου, η ‘’Παγίδα για τα όνειρα’’ του Αθ. Αγγέλου και μουσικές βραδιές με τον Νίκο Αβαγιανό και τη Γιώτα Γιάννα. Φιλοδοξούμε και πάλι σε μια καλλιτεχνικά άψογη χρονιά με προτάσεις και φυσικά με τα υγειονομικά πρωτόκολλα να τηρούνται. Καλό μας φθινόπωρο!

 

Κ.Κ. Ευχαριστώ πολύ!

 

cat_is_art.jpeg

 

Βιογραφικό – Γιώργος Λιβανός

Ο Γιώργος Λιβανός είναι αριστούχος της Αν. Δρ. Σχ. «Περίακτος» (1992). Απόφοιτος Συντήρησης Αρχαιοτήτων. Συμμετείχε σε σεμινάριο του «Κέντρου Αρχαίου Δράματος Δεσμοί» των Παπαθανασίου – Γεωργουσόπουλου (master class) ενώ δούλεψε με το Γιώργο Ρεμούνδο (αμερικάνικο musical) και τον Τάπα Σουντάνα (τεχνική μάσκας). Αριστούχος στο τραγούδι του Ελ. Ωδείου με καθηγήτρια τη Μυρτώ Δουλή. Εργάστηκε Στο Εθνικό θέατρο, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών, στο Folkteatern ( Σουηδία) Επίδαυρο, Ηρώδειο, και ελεύθερο θέατρο (με σκηνοθέτες, όπως Αντ. Αντωνίου, Γ. Ρεμούνδος, Μιχ. Μπούχλης, Στ. Ντουφεξής, Δ. Ποταμίτης, Ν. Αρμάος, Γ. Μεσσάλας, Γ. Μπέλλος, Στ. Λιβαθηνός, Μ. Τόλη, Λ. Τσάγκας, Ν. Χαραλάμπους, Μ. Γεμετζάκη, Ν. Καμτσή κ.α.). Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτη στους Σταύρο Ντουφεξή, Νίκο Αρμάο, Γιώργο Μπέλλο, Μαρία Ξενουδάκη, Γιώργο Μεσσάλα, Μαριάννα Τόλη, Δημήτρη Ποταμίτη.  Έπαιξε την Αθηνά στα Αρχαία Ελληνικά σε σκηνοθεσία Άννας Συνοδινού, στις Ευμενίδες. Σκηνοθέτησε 25 παραστάσεις στο ελεύθερο θέατρο σε μεγάλα festivals και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ενώ έκανε εκτέλεση σκηνοθεσίας του musical ANNIE στο Radio City Θεσσαλονίκης.  Μεταφράζει θεατρικά έργα και 2 φορές βρέθηκε υποψήφιος για το βραβείο μετάφρασης Μάριος Πλωρίτης. Ιδρυτής της ομάδας ΘΕΑΤΡΙΝΩΝ ΘΕΑΤΕΣ με την οποία παρουσίασε περισσότερα από 20 θεατρικά πρωτοπαρουσιαζόμενα στην Ελλάδα (“Η Ρωμαική Άνοιξη της κας Στόουν” του Ουίλιαμς “Κωμωδία του Έρωτα” του Ίψεν, ” Leonardo’s Ring” του Elice Βρώμκα Κόλπα του Foley, ¨Όταν ο Παζολίνι συνάντησε το αγόρι που του πρόσφερε το θάνατο” του Γ. Σολδάτου κ.α ενώ ακροβατεί μεταξύ κλασσικών κειμένων “‘Εντα Γκάμπλερ” του Ίψεν , “Διπλή Απιστία” του Μαριβώ και σύγχρονων όπως το “Χόρεψε με” του Sauter ή τα “Μαύρα Τακούνια ” του Γ. Χρονά. Μέλος της Ε.Ε.Σ. και του Σ.Ε.Η. Bραβευμένος από την Unesco, και το 3th International Festival Digital.

ΘΕΑΤΡΟ:

(Πρωτόπαιξε στο θέατρο .Ε.Α ως μαθητής της δραματικής σχολής στις παραστάσεις)
– “Κουλουβάχατα”
– “Βιος ανθόσπαρτος”
– “Μπανανία η χώρα μας η κουρελού” σε κείμενα-σκηνοθεσία Γιώργου Μπέλου.
(Πρώτη επαγγελματική εμφάνιση)
– “Πέρσαι” σε σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη (Folkteatern Σουηδίας και Ρόδον Ελλάδα).
(Αμέσως μετά συνεργάζεται για 2 χρόνια με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών στα έργα)
– “Γιατρός με το στανιό” του Μολιέρου σε σκηνοθεσία. Αντώνη Αντωνίου
– “Φιλουμένα Μαρτουράνο” του Ντε Φιλίππο σε σκηνοθεσία Πάνου Παπαιωάννου (Ουμπέρτο)
– “Η λύρα του Γερονικόλα” του Κόκκου τελευταία σκηνοθεσία του Μιχάλη Μπούχλη (Παναγιώτης).
(Ακολουθούν)
– “Ο Οθέλλος ξαναγυρίζει” του Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Γιώργου Χαραλάμπους ( φάντασμα Οθέλλου).
 – “Ευρυδίκη” του Ανουιγ σε σκηνοθεσία Γιώργου Μπέλλου (Ορφέας)
(Με το Αντιθέατρο της Μαρίας Ξενουδάκη)
– “Τα μονόπρακτα ενός Αγίου” του Κόκκινου (Έντγκαρ Άλαν Πόε)
– “Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι” του Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Μαρίας Ξενουδάκη (Κουκροβιτς).
(Με το Διάχρονο θέατρο της Μαίρης Βιδάλη)
– “Ο έμπορος της Βενετίας” του Σαιξπηρ σκηνοθεσία Νίκος Αρμάος (Λορέντζο)
– “Θεοφανω” του Τερζάκη (Βούρτσης) σκηνοθεσία Γ. Σίσκος
(Με το θέατρο Ελπίδας Έλενας Τσαλδάρη)
– “Πεγκ Καρδούλα μου” του Μάνερς σε σκηνοθεσία Paul Varnice .
(Στο θέατρο Ελυζέ)
– “Cabaret Story” του Βαγγέλη Σειληνού
(Δούλεψε 2 χρόνια στο θέατρο Έρευνας Δημήτρη Ποταμίτη)
– “Ντον Ζουαν” του Μολιέρου (Ντον Λούι)
– “Κατερίνα” (king).
(Συνεργάστηκε με το Μοντέρνο Θέατρο Γιώργου Μεσσάλα)
– “Λόρδος Βύρων” του Λιδωρίκη
– “Ένας κλόουν γελάει και κλαίει”, “Τομ Σώγιερ” του Τουαιην (Τομ) “,
– “Πατέρας” του Στρίντμπεργκ (Νιετ)
– “Ολιβερ Τουίστ”
– “Χριστουγεννιάτικη Ιστορία” του Ντίκενς
(Στην κυονίδα και σε Μεγάλα festivals)
– “Ντα” του Χιου Λέοναρντ (Τσάρλυ μπου) και
– “Επιθεωρητής” του Γκογκόλ (Οσιπ) σε σκηνοθεσία Γιώργου Μεσσάλα
(Συνεργάστηκε με το θέατρο Κνωσσός στις παραστάσεις)
– “Η Ελλάδα των θαυμάτων” συρραφή κειμένων από τον Κώστα Γεωργουσόπουλο σκηνοθεσία  Χρήστου Τσάγκα.
– “Αντιγόνη” του Σοφοκλή ( Εξάγγελος και Αίμων)
– “Ελένη” του Ευρυπίδη ( Τεύκρος και Θεοκλημενος ) σκηνοθεσία Άρης Μιχόπουλος
– “Ιφιγένεια εν Ταύροις” του Ευρυπίδη (Ορέστης),
– “Πουκ, το μαγικό μαργαριτάρι” σε σκηνοθεσία Λάμπρου Τσάγκα
– “Πρίγκηπας της γομολάστιχας” της Υβόνης Μεταξάκη σε σκηνοθεσία Άννας Γεράλη.
(η “Αντιγόνη” παίχτηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο και στα Διεθνή festivals Πάφου και Ινδονησίας.  Επίσης παίχτηκε και σε άλλα festivals στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
(Με το θέατρο 28 της Πόπης Μοντανάρη)
– “Ερωτικό Κομφούζιο” του Φευντώ ( Ζαν Πιερ)
(Με το Αερόπλοιο του Νίκου Καμτσή)
– “Κολόμβος” ( Χοσέ)
(Στο Έναστρο Δωμάτιο)
– “Καβάφης καθοδόν” του Ανδρέα Αγγελάκη σε σκηνοθεσία Millas (Καβάφης)
(Με το Αθμονιο Θέατρο)
 – “Τρισεύγενη” του Παλαμά (Πέτρος Φλώρης).
(Με το Κέντρο Έρευνας Αρχαίου Δράματος των Παπαθανασίου-Γεωργουσόπουλου)
– “Ικέτιδες” του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Σταύρου Ντουφεξή
και διδασκαλία Ανδρικού χορού Στάθη Λιβαθηνού ( Κορυφαίος -Αιγύπτιος) στα Επιδαύρεια.
(Συνεργάστηκε 3 συνεχόμενα χρόνια με το Εθνικό Θέατρο στις παραστάσεις)
– “Μαγικός κόσμος της Αγάπης”
– “Ο γύρος του κόσμου σε ογδόντα μέρες” σε musical εκδοχές από  τη Μαριάννα Τόλη στην Αθήνα και πανελλήνιες Περιοδείες και στο Φεστιβάλ Αθηνών ( Ηρώδειο).
(Πλοίαρχος και mr Fox αντίστοιχα). Με τη Μαριάννα Τόλη συνεργάστηκε στο musical “Annie” (Rooster) που χορογράφησε ο Chet Walker.
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου συνεργάστηκε με την Άννα Συνοδινού για τις “Ευμενίδες” του Αισχύλου που ερμήνευσε τη θεά Αθηνά στο πρωτότυπο, ρόλο που στα Νέα Ελληνικά δίδασκε στην ίδια ενιαία παράσταση η μεγάλη μας τραγωδός.
Έπαιξε στο “Forever yours η πι στο 2” σε κείμενο-σκηνοθεσία της Στέλλας Μάρη ( άνδρας α),και στο “Μυστικό Κήπο” σε κείμενο-σκηνοθεσία Μαριάννας Τόλη στις παραγωγές Λειβαδά ( Μπεν-πατέρας) στο Αμιράλ και στην παράσταση “Η Μαριάννα Τόλη για τα παιδιά” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (σε σκηνοθεσία δική του και χορογραφία Easy Street Chet Walker)
(Το 2007 ιδρύει τους Θεατρίνων Θεατές με τους οποίους παρουσίασε σημαντικότατα έργα του Διεθνούς και ελληνικού ρεπερτορίου με σημαντικούς έταιρους-συνεργάτες και παίζει στις παραστάσεις)
– “Η Ρωμαική άνοιξη της κας Στόουν” του Ουίλιαμς (παγκόσμια αποκλειστικά δικαιώματα) – Πάολο ,
– “Διπλή απιστία” του Μαριβώ (πρίγκηπας)
– “Δωδέκατη νύχτα και μισή” ροκ εκδοχή musical στο έργο του Σαίξπηρ,
– “Χόρεψέ με ως το τέλος του κόσμου” του Σώτερ (Τομ)
– “Όταν ο Παζολίνι συνάντησε το αγόρι που του πρόσφερε το θάνατο” του Γιάννη Σολδάτου (Παζολίνι), όλα σε σκηνοθεσία δική του.
(Σκηνοθέτησε για τους Θεατρίνων Θεατές και μεγάλα festivals τα έργα)
“Τι απέγινε η Νόρα” του ΄Ιψεν
“΄Εντα Γκάμπλερ” του ΄Ιψεν,
“Αντίνοος”του Πεσσόα,
-“Η σημασία να είναι κανείς σοβαρός” του Ουάιλντ,
-“Το ημερολόγιο ενός τρελού” του Γκογκόλ,
– “Βρώμικα Κόλπα” του Φόλευ,
– “Η κωμωδία του ΄Ερωτα” του ΄Ιψεν,
– “Καβάφης Επέστρεφε” των Millas-Χριστοδούλου-Αγγελάκη-Λιβανού,
– “Leonardo’s ring” του Ρης,
 – “Οργισμένα Νιάτα” του΄Οσμπορν
(Σκηνοθέτησε για το Ελεύθερο Θέατρο τις παραστάσεις)
– “Pizza mercedes” τηςΚ. Κλήμη
– Μισάμισάτων Rees &Elice
– “Παιχνίδια Εξουσίας” που έγραψε ο ίδιος με την αείμνηστη Νίκη Τριανταφυλλίδη,
– “Delete” της Μαρίτας Ρίτζι
– “7 Ζωές” της Κωνσταντίνας Δήμου .
Έκανε εκτέλεση σκηνοθεσίας στο musical Annie ( σκηνοθεσία- χορογραφέες Μ. Τόλη -Chet Walker) στο Radio City Θεσαλονίκης, ενώ σκηνοθέτησε για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τις παραστάσεις “Blue Velvet” , “Μουσική η μελωδία των αγγέλων” και “Η Μαριάννα για τα παιδιά”.
Τελευταία του σκηνοθεσία τα “Μαύρα τακούνια” του Γιώργου Χρονά.
Μεταφράζει συστηματικά και βρέθηκε 2 φορές υποψήφιος για το κρατικό βραβείο μετάφρασης Μάριος Πλωρίτης, ενώ βραβεύτηκε 2 φορές από την Unesco για ” Βρώμικα κόλπα “ και “Κωμωδία του έρωτα” ενώ πήρε το βραβείο best moovie trailer για το “Leonardo’s ring” στο 3ο Διεθνές Ψηφιακού Κινηματογράφου .
Έγραψε το παιδικό musical “Ο ταξιδευτής” και την “Πρόβα” ενα pocket variety musical.
Θεατροποίησε και μετέφρασε τον” Ξένο” του Καμυ που ανέβηκε στο Αντιθέατρο της Μαρίας Ξενουδάκη.
Δημιουργος του Studio Κυψέλης μια φωλιά ονείρων που 8 χρόνια συνδημιούργησε με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο, το Μανώλη Δεστούνη, τη Στέλλα Μάρη , το Γιώργο Βασιλειάδη , το Γιάννη Σολδάτο κ.α. και παραμένει ερωτευμένος με το θέατρο.

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ:
– “Για πάντα φίλες”
– “Η γυναίκα στο ρεμπέτικο”
– “Σταύρωση χωρίς ανάσταση”
 και παράλληλα ραδιόφωνο και διαφήμιση ενώ δάνεισε τη φωνή του σε δεκάδες μεταγλωττισμένες σειρές.

Κατερίνα Καράμπελα