previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
«Καραντίνα ξανά» της σύμβουλου ψυχικής υγείας Ζωή Ζέρβα |

«Καραντίνα ξανά» της σύμβουλου ψυχικής υγείας Ζωή Ζέρβα

Καραντίνα ξανά και η καραντίνα δεν είναι μόνο post στα social, δεν είναι μόνο μαγειρική και ταινίες. Είναι ένα διάλειμμα από την καθημερινότητα, από τη ζωή μας όπως τη γνωρίζαμε. Είναι η αλλαγή προγράμματος και για αρκετό κόσμο. Είναι έλλειψη εργασίας και οικονομικών πόρων. Είναι μοναξιά και κλείσιμο. Είναι απομόνωση και σε κάνει να δυσκολεύεσαι να αντεπεξέλθεις στην καθημερινότητα.

Σε καμία περίπτωση όμως δε παραιτούμαι από τη ζωή μου.  Δημιουργώ μια νέα καθημερινότητα, προσαρμόζομαι στις νέες συνθήκες και θυμάμαι ότι ντροπή δεν είναι να δυσφορώ και να ζητώ βοήθεια αν αυτό είναι απαραίτητο. Κάποια πράγματα που θα μας βοηθήσουν είναι τα παρακάτω.

Προσπαθώ να έχω πρόγραμμα:

Μπορεί να χρειάζομαι ένα διάλειμμα, να θέλω λίγο να παραιτηθώ, να ξεκουραστώ να αφεθώ σε αυτό. Όμως δεν του επιτρέπω να με ρουφήξει. Ακόμα και αν η απόφαση μου είναι να μείνω στο κρεβάτι βλέποντας τηλεόραση και χαλαρώνοντας προσπαθώ να το βάλω σε ένα πλαίσιο. Οριοθετώ μέχρι πότε θα αφεθώ σε αυτό με συγκεκριμένη ημερομηνία.

 

Προσπαθώ να έχω μια ρουτίνα στην καθημερινότητα μου  με το να έχω συγκεκριμένη ώρα που :

  • Θα ξυπνήσω και θα αφιερώσω χρόνο στον εαυτό μου. Στο να φτιάξω και να απολαύσω ένα ωραίο πρωινό, τον καφέ μου κλπ.
  • Που θα ξεκινήσω κάποιες δουλειές ή την εργασία ή το διάβασμα μου και πόση ώρα θα αφιερώσω σε αυτό. Πόσα διαλείμματα θα πραγματοποιήσω κατά τη διάρκεια και πόση ώρα αυτά θα διαρκέσουν.
  • Σταθερές ώρες γευμάτων
  • Πρόγραμμα για κάποιες δραστηριότητες ( μέρες και ώρα που θα αφιερώσω)
  • Που θα ξεκινήσω την βραδινή μου ρουτίνα και την προετοιμασία για να πάω για ύπνο.

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αλλάξουν οι ώρες  ύπνου αφού αλλάζουν και οι ρυθμοί ζωής, είναι καλό να αποφύγουμε την έκθεση σε οθόνη υπολογιστή και κινητού λίγο πριν τον ύπνο αν αντιμετωπίζουμε δυσκολία να κοιμηθούμε. Είναι καλύτερο να προτιμήσουμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο και να χαλαρώσουμε αλλά και να αποφύγουμε να μείνουμε για πολύ ώρα στο κρεβάτι στριφογυρνώντας.

 

Αυτοφροντίδα :

Αυτοφροντίδα δεν είναι μόνο να πίνω νερό, να τρέφομαι σωστά και να προσπαθώ να κοιμάμαι τουλάχιστον 8 ώρες. Πρέπει να βρω κάτι που με χαλαρώνει, κάτι που με γεμίζει, κάτι που με κάνει ευτυχισμένο και να το κάνω. Να ντύνομαι με ρούχα και να βγάζω τις πιτζάμες. Να ακούω τις ανάγκες μου. Υπάρχουν πολλές δωρεάν εφαρμογές και βίντεο με ασκήσεις γυμναστικής ή βιβλία ή χόμπι που μπορούμε να βρούμε και να πειραματιστούμε μέχρι να βρούμε αυτό που μας ταιριάζει.

 

Βρίσκω χρόνο για φίλους και οικογένεια με on line ραντεβού :

Στην εποχή της τεχνολογίας μπορούμε  να συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε στιγμές με τους αγαπημένους μας μέσω ίντερνετ και να απολαμβάνουμε την παρέα τους. Μπορούμε να κανονίσουμε κάποια ώρα να πιούμε ένα καφεδάκι μαζί και να μιλήσουμε. Δεν είναι το ίδιο βοηθάει όμως στο να είμαστε έστω και έτσι κοντά.

 

Προσωπικός χρόνος :

Αν δεν μένουμε μόνοι μας, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε λίγο προσωπικό χρόνο. Χρόνο για τον εαυτό μας τον οποίο θα αξιοποιήσουμε με τον τρόπο που έχουμε περισσότερο ανάγκη.

 

Ποιοτικός χρόνος με την οικογένεια μας:

Το ότι δεν μπορούμε να βγούμε έξω δεν μας εμποδίζει να περάσουμε μια όμορφη ρομαντική βραδιά με τον σύντροφο μας ή να διοργανώσουμε μια οικογενειακή βραδιά. Μπορούμε να έχουμε βραδιές με επιτραπέζια ή παιχνίδια όπως πχ παιχνίδι θησαυρού που θα απολαύσουν και οι μικροί και οι μεγάλοι.

 «Δεν παραιτούμαστε από τη ζωή μας! Αλλάζουμε την καθημερινότητα μας και συνεχίζουμε να τη ζούμε στο μέγιστο, με διαφορετικούς – εναλλακτικούς τρόπους»

 

Ζωή Ζέρβα

Σύμβουλος ψυχικής υγείας

Θεραπεύτρια ζεύγους

Life and Relationship Coach

Εκπαιδευομένη Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεύτρια