previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Βάκχες του Ευριπίδη της Νικαίτη Κοντούρη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου |

Βάκχες του Ευριπίδη της Νικαίτη Κοντούρη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Εταιρεία Τέχνης Ars Aeterna και το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων παρουσιάζουν 
 
ΕΥΡΙΠΙΔΗ
ΒΑΚΧΕΣ
 
Μετάφραση
Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνοθεσία
Νικαίτη Κοντούρη
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
13, 14 & 15 Αυγούστου 2021
Συντελεστές

Μετάφραση Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνοθεσία Νικαίτη Κοντούρη
Δραματουργία Μάνος Λαμπράκης, Νικαίτη Κοντούρη
Σκηνικά – Κοστούμια Λουκία Μινέτου
Μουσική σύνθεση & διδασκαλία Θραξ-Punks
Χορογραφία Ανδρονίκη Μαραθάκη
Φωτισμοί Νίκος Σωτηρόπουλος
Α΄ βοηθός σκηνοθέτιδας Θάλεια Γρίβα
Β΄ βοηθός σκηνοθέτιδας Ελένη Μολέσκη
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου Κατερίνα Κανελλοπούλου
Σύμβουλος δραματολόγος Νίκος Μαθιουδάκης
Επιστημονική σύμβουλος Κατερίνα Διακουμοπούλου
Επικοινωνία Ειρήνη Λαγουρού
Διεύθυνση παραγωγής Σταμάτης Μουμουλίδης

Παίζουν Άκης Σακελλαρίου (Διόνυσος), Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Πενθέας), Κωνσταντίνα Τάκαλου (Αγαύη), Ιωάννα Παππά (Τειρεσίας), Δημήτρης Πετρόπουλος (Κάδμος), Κωνσταντίνος Ασπιώτης (Αγγελιοφόρος)

Χορός Βακχών Θάλεια Γρίβα, Ελένη Μολέσκη, Σμαράγδα Κάκκινου, Ελένη Στεργίου, Φραγκίσκη Μουστάκη, Ιουλία Γεωργίου, Σοφία Κουλέρα, Ιωάννα Τζίκα

 

Περιγραφή

«Τελετουργία της συγκίνησης, του συναισθήματος, του μένους και του παραλόγου μπορούν να χαρακτηριστούν οι Βάκχες του Ευριπίδη». Έτσι ορίζει η Νικαίτη Κοντούρη την ανεξάντλητη τραγωδία του Ευριπίδη.Στις ΒΑΚΧΕΣ, ο Θεός Διόνυσος είναι ο πρωταγωνιστής. Ο γνωστός αγαθός Θεός του κρασιού, της μέθης και του Θεάτρου, «ενδύεται» το αρχέγονο, και αινιγματικό του πρόσωπο, που είναι εξαιρετικά σύνθετο και σκοτεινό.

 

27βα17.jpg

 

Διόνυσος σημαίνει δύο φορές γεννημένος. Είναι γιος του Δία και της Σεμέλης. Ο μύθος λέει, πως ενώ τον γεννούσε πρόωρα η μάννα του, ο Δίας τον διέσωσε φτιάχνοντας στο μηρό του μια δεύτερη μήτρα και τον έστειλε να δει το φως στη μακρινή Ασία. Οι ΒΑΚΧΕΣ γράφτηκαν το 406-405 π.Χ. ενώ ο Ευριπίδης βρισκόταν αυτοεξόριστος στο παλάτι του Αρχέλαου στη Μακεδονία.Η υπόθεση. Ο Διόνυσος καταφθάνει στη Θήβα, την πατρίδα της μητέρας του, έχοντας μαζί του τις πιστές του ακολούθους, για να επιβάλει τη δική του Θρησκεία και να τιμωρήσει όλους όσοι είναι εμπόδιο στο δρόμο του , τολμώντας να τον αμφισβητήσουν. Διαβρώνει ακόμα και την ιερή σχέση μάννας-γιού , εμφυσώντας τη θεϊκή του Μανία στις γυναίκες της Θήβας. Με την βίαιη επιβολή της νέας θρησκείας, επιφέρεται η ισοπέδωση του Βασιλικού Οίκου της πόλης των Θηβών . Οι εναπομείναντες ήρωες της τραγωδίας αναγκάζονται να πάρουν το δρόμο της εξορίας.

Ύβρις-Τιμωρία-Κάθαρση. Ο Ευριπίδης συνθέτει τις ΒΑΚΧΕΣ, μία εμφανώς τελετουργική μιμητική διαδικασία, όπου χρησιμοποιούνται όλα τα μέσα της Θεατρικής πράξης: μεταμόρφωση, παρενδυσία, δραματική ειρωνεία, ελευθεριότητα, ακραίες συμπεριφορές, αφήγηση, αθέατες εγκληματικές πράξεις κ.α. Μέσα από μια ποικιλία ρυθμών, ήχων , συγκρούσεων και γεγονότων εκτός σκηνής, βιώνουμε την ένθεη τρέλα που έχει καταλάβει τις γυναίκες της Θήβας , τον σπαραγμό ζώων και ανθρώπων και τη διαταραχή της φύσης που συναινεί στην αγριότητα των πράξεων των κοινών θνητών. Τα πρόσωπα γίνονται αγέλη που θα κατασπαράξει τα ίδια της τα παιδιά, όταν διαταραχθεί η ισορροπία της κυρίαρχης Θεάς Φύσης, από την αλόγιστη συμπεριφορά των ανθρώπων.
Ο ισχυρός εκρηκτικός μηχανισμός του Δραματουργού, καταφέρνει να αποδώσει την Τιμωρία και στη συνέχεια να γεννήσει την Κάθαρση.
Η παράσταση θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.
Κώστας Μαντάς